متن کامل مقاله
در مصاحبهای این هفته با CNBC، راب مانفرد، کمیسر MLB، تأیید کرد که اپل، NBC و ESPN هر کدام برای حقوق رسانهای بسته “Sunday Night Baseball” برای فصلهای ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ پیشنهاد دادهاند.
مانفرد گفت که قصد دارد تا پایان ماه برندهای برای “Sunday Night Baseball” انتخاب کند و ممکن است حقوق بین دو پیشنهاددهنده تقسیم شود.
ESPN تا فصل ۲۰۲۸ حقوق “Sunday Night Baseball” را در اختیار داشت، اما شبکه و MLB به طور مشترک از قرارداد ۵۵۰ میلیون دلاری انصراف دادند، بنابراین حقوق ESPN اکنون پس از فصل ۲۰۲۵ منقضی میشود. اپل اکنون به دنبال به دست آوردن این سه فصل نهایی است، همراه با NBC، و حتی ESPN نیز به دنبال مذاکره مجدد برای قرارداد است.
Apple TV+ در حال حاضر بازیهای “Friday Night Baseball” را پخش میکند و این سرویس میتواند “Sunday Night Baseball” را نیز ارائه دهد اگر اپل حقوق را به دست آورد.
پس از فصل ۲۰۲۸، تمام حقوق رسانهای منطقهای و ملی MLB منقضی خواهد شد و لیگ امیدوار است که بستهای بزرگتر و یکپارچه از حقوق را ارائه دهد. اپل احتمالاً به چنین بستهای بسیار علاقهمند خواهد بود، زیرا به شرکت اجازه میدهد معادل MLB از “MLS Season Pass” را از طریق اپلیکیشن Apple TV ارائه دهد. با این حال، MLB بسیار بزرگتر از MLS است، بنابراین باید دید آیا MLB مایل است به طور کامل با اپل همکاری کند یا خیر.
اپل به تلاش خود برای ورود به محتوای ورزشی ادامه میدهد و گزارشها حاکی از آن است که احتمالاً حقوق مسابقات فرمول ۱ را به دست خواهد آورد. در گذشته، شرکت به طور ناموفق برای بسته “Sunday Ticket” NFL و همچنین برای جام جهانی باشگاههای فیفا ۲۰۲۵ پیشنهاد داده بود.